نقش فروشگاه های اینترنتی در خدمات به مشتریان
نوشته شده توسط : علی

زمانی بود که وقتی به خدمات یا محصولی نیاز داشتیم مجبور به ترک خانه و رفتن به فروشگاه هایی بودیم که محصول مورد نظرمان را عرضه می کردند ، شاید برای تهیه یک محصول خاص مجبور بودیم حتی به یک شهر دیگر سفر کرده و آن را تهیه نماییم و این یعنی گرفتن وقت باارزشمان .

 

از دیگر معایب این نوع خرید همراه داشتن پول نقد(زمانی که دستگاه کارتخوان در دسترس نبود) برای خرید بود که باعث نگرانی  و استرس برای حافظت از پولمان بود همچین زمانی که میخواستیم جنسی را با مبلغ پایینتر تهیه نماییم وقت بگذاریم و از این فروشگاه به آن فروشگاه دنبال محصولی ارزانتر برویم و وقتی که محصول را تهیه کردیم  و به خانه آمدیم اگر متوجه عیبی در محصول میشدیم دوباره به فروشگاه رفته و در صورت موافقت فروشنده آن را پس و یا تعویض نماییم. اینها همه اتفاقاتی است که می تواند هزینه و زمان زیادی را از ما بگیرد.

اما با آمدن تکنولوژی های به روز تر بخشی از این معایب رفع شود مانند آمدن دستگاه های کارتخوان ، سفارش های تلفنی ، استفاده کردن فروشگاه ها از بارکد خوان و صندوق مکانیزه برای از بین بردن اشتباه محاسباتی در جمع مبلغ.

 

خرید اینترنتی یا خرید سنتی؟ هر کدام چه مزایا و معایبی دارند؟

اوج این به روز رسنانی ها و خدمات  با آمدن فروشگاه های اینترنتی شکل گرفت به این صورت که مشتریان بدون صرف هزینه اضافی و رفتن به بیرون از خانه و ماندن در ترافیک با یک سرچ ساده میتوانند تمام محصولات مورد نیاز خود را یکجا از بین انواع مختلف سایت انتخاب نموده و با دیدن قیمت های مختلف و مقایسه قیمت ها و خواندن اطلاعات کلی محصولات و نقد و بررسی ،بهترین خرید را  داشته باشند . علاوه بر این مزیت هایی دیگری همچون واریز مبلغ به صورت درگاه اینترنتی و امن ،خواندن نظرات دیگران  و کمک گرفتن از آنها برای انتخابی بهتر، ارتباط با افراد پشتیبان سایت که میتوانند راهنماهای خوبی برای انتخاب درست محصول باشند را نام برد.

 

 

امروز رقابت بین فروشگاه های اینترنتی بسیار بالا است و هر کدام از آنها پا را فراتر گداشته و  در تلاش برای خدمات بیشتر و بهتر برای مشتریان خود هستند مثل ضمانت کردن برای اصل بودن کالا ، امکان عودت محصول در بازه ی زمانی مشخص در صورت منصرف شدن مشتری یا عیب در کالا و غیره. در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی به طور گسترده ای در تمام دنیا رواج دارند که حتی بعضی از محصولات خود را در کشور های دیگر بفروش و مشتری خود را پشتیبانی می کنند، مانند شرکت هایی بزرگی مانند ebay  و AMAZON  که با داشتن تنوع محصولات مختلف و عرضه به اکثر کشور های دنیا جزو بهترین در بین فروشگاه های اینترنتی هستند. در حال حاضر این فروشگه های یادشده خدماتی ویژه ی دیگری نظیر استفاده از پهپاد ها برای دادن محصول به مشتری را دارند که جزو اولین ها هستند. در آخر ذکر این نکته نیز مهم است که علاوه بر تمام مزیت هایی که فروش اینترنتی برای مشتریان دارد برای خود فروشگاه های اینترنتی نیز مزایایی را به دنبال دارد که مهم ترین آن ارتباط با مشتریان و تبادل نظر با آنها برای ارایه محصولات بهتر و مورد نیاز مشتریان است.همه اینها امتیازاتی است که به واسطه تکنولوژی برای انسانها به ارمغان آورده شده است.





:: برچسب‌ها: فروشگاه اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: